دانستنی پوشاک, زیرپوش مردانه, لباس زیر

انواع زیرپوش مردانه

زیر پیرهن رکابی در رنگ های مختلف

زیرپوش مردانه بخش جدا نشدنی از پوشاک آقایان است. در فرهنگ هندی زیرپوش را فقط برای جلوگیری از عرق کردن در دمای بالای آن منطقه نمی پوشند، بلکه این لباس عضوی جدانشدنی از پوشاک آقایان آن مناطق است. از همین رو می توانیم بگوییم پیدایش زیرپوش مردانه به فرهنگ مردم هندوستان برمیگردد.

هنگام انتخاب زیرپوش مردانه، باید اطمینان حاصل کنید که زیرپوش را متناسب با نیازهایتان انتخاب میکنید. زیرپوش باید شما را از عرق کردن حفظ کند و جنس راحت و نرمی داشته باشد. همچنین رنگ و لطافت آن باید طوری باشد که پس زمینه مناسبی برای لباس رویی تان به حساب بیاید. در ادامه این متن می خواهیم با انواع زیرپوش مردانه، کاربرد های آن و نحوه انتخاب این لباس آشنا شویم.

تاریخچه زیرپوش

چارلز دوم انگلستان، در دهه 1660 پوشیدن زیرپوش مردانه را در غرب رواج داد. مردمی که در طبقات اجتماعی بالا آن زمان در انگلستان زندگی می کردند، همیشه لباس هایی بلند و نمایشی را می پوشیدند که موجب نارضایتی و خشم در طبقه فقیر و متوسط جامعه شده بود. مردم از نحوه پوشش فرانسوی که بیشتر برای خودنمایی و اشراف گرایی توسط درباریان استفاده میشد، خسته شده بودند. از همین رو تصمیم گرفتند مطابق با مد جدید لباس بپوشند.

بنابراین طراحی زیرپوش مردانه را از فرهنگ ایرانی الگوبرداری کردند. این زیرپوش ها در واقع جایگزینی برای تورها و خراطین های بلندی شدند که در آن زمان توسط مردم استفاده میشد.

چرا آقایان باید از زیرپوش استفاده کنند؟

شاید برای شما هم سوال شده باشد که چرا باید از زیرپوش یا رکابی در پوشش روزمره خود استفاده کنید؟ در ادامه به دلایل منطقی برای استفاده از زیرپوش مردانه اشاره خواهیم کرد.

  1. اولین دلیل آن میتواند پوشاندن بدن باشد. از زیرپوش مردانه میتوانید برای زیر لباس های نازک استفاده کرده تا یک لایه اضافی برای پوشاندن بدنتان ایجاد کنید. برخی از آقایان ممکن است از دیده شدن موهای سینه و بدنشان احساس خجالت کنند. از همین رو رکابی میتواند بهترین گزینه برای پوشیدن زیر پیراهن های نازک و بدن نما در فصل تابستان باشد.
  2. دلیل دوم میتواند به خشک شدن عرق مرتبط باشد. ماندن لک عرق روی پیراهن های رسمی میتواند یک آبرو ریزی به تمام معنا باشد. هیچ کس دوست ندارد با پیراهنی خیس یا لکه های عرق به جلسات کاری برود. زیرپوش مردانه از خیس شدن لایه رویی لباس شما جلوگیری میکند. حتی برخی از رکابی های آستین دار فقط برای جلوگیری از عرق زیر بغل طراحی و دوخته میشوند. این زیرپوش های آستین دار از متریال و الیاف هایی ساخته میشوند که عرق بدن را به خود جذب کرده و مانع انتقال رطوبت به لایه رویی لباس شما خواهند شد.
  3. در نهایت می توانید از زیرپوش مردانه برای آرامش داشتن استفاده کنید. در ساعات پایانی شب رکابی میتواند بهترین و راحت ترین پوشش برای منزل باشد. دکمه، آستین و یقه لباس می تواند برای کسانی که پوست حساسی دارند ایجاد حساسیت کند. رکابی و زیرپوش معمولا از الیاف پنبه ای تولید میشود و راحت و لطیف است.
زیر پیرهن رکابی و آستین دار سفید

زیر پوش رکابی و زیرپوش آستین دار

انواع زیرپوش مردانه

زیرپوش مردانه مانند تمام پوشاک و لباس ها انواع مختلفی از نظر کاربرد، جنس و طرح و رنگ دارد. هریک از این زیرپوش ها مناسب مکان خاص و برای افراد خاصی تولید و به بازار عرضه میشوند. در ادامه به برخی از مدل های این زیرپوش ها اشاره خواهیم کرد.

رکابی

معمول ترین نوع زیرپوش مردانه، رکابی ها هستند. رکابی ها در واقع همان زیر پوش های بدون آستین و ساده ای هستند که معمولا زیر پیراهن های رسمی از آنها استفاده میشود. این رکابی ها تمامی بالاتنه فرد را به جز دست ها پوشش میدهند. یقه رکابی معمولا گرد، هفتی و مربعی میباشد.

مدل رکابی، متریال و الیاف هایی که در دوخت آن به کار رفته، طراحی و نوع دوخت، استایل و رنگ رکابی تمامی فاکتور هایی هستند که باید هنگام خرید به آنها دقت کنید.

رکابی ها معمولا رسمی ترین و روزمره ترین نوع زیرپوش مردانه ای هستند که توسط آقایان استفاده می شوند. تنوع بالایی از طرح و رنگ این لباس در کمد هر مردی پیدا میشود.

آستین دار

زیرپوش آستین دار دومین مدل از پرمخاطب ترین زیرپوش های آقایان است. این زیرپوش ها معمولا توسط افراد میانسال و مسن استفاده میشود. علاوه بر پوشاندن بالا تنه، زیر پوش مردانه دارای آستین های کوتاه است.

از این نوع زیرپوش در منزل، زیر پیراهن های آستین بلند و روزمره استفاده میکنند.

زیرپوش مردانه رسمی

این نوع از زیرپوش مردانه معمولا به شکل رکابی و بدون آستین در بازار یافت میشود. در دو رنگ سفید و مشکی موجود میباشد و اصلی ترین دیزاین و استایل زیرپوش را دارد. معمولا از زیرپوش رسمی برای زیر پیراهن های رسمی، قرارها و جلسات کاری و مهمانی و مجالس استفاده میکنند.

جنس و متریال به کار رفته در الیاف پارچه های این زیرپوش مردانه معمولا الیاف نخی و جاذب رطوبت است. همچنین در سایز های مختلف و معمولا جذب هستند.

زیرپوش استین دار

زیرپوش رنگی

کلام پایانی

در نهایت باید بگوییم که بدون هیچ حرفی، زیرپوش مردانه عضوی سازگار، جدا نشدنی و راحت از پوشاک آقایان میباشد. جای تعجبی نیست که همه آقایان تعداد زیادی از رکابی ها را با رنگ ها و استایل های مختلف در کمد لباسشان دارند.

اگر شما هم به دنبال یک رکابی راحت، با متریال و الیاف ضد حساسیت و طراحی منحصر به فرد هستید، به کالکشن زیرپوش موجود در وب سایت سر بزنید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه سفارش و جدول سایز بندی با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *